Kreatívan, lovakkal!

Az e havi Gondolat-Galoppal kis késéssel jelentkezem, mivel az az örömteli esemény ért, hogy a hó elején visszahívtak lovakat bírálni Amerikába. A program szakmai része után néhány nevezetesség megnézésére is maradt idő. Így jutottam el St. Louisban a Budweiser sörgyárba, ahová nem annyira a sör, mint inkább a híres clydesdalek vonzottak. A történetük pedig egy nagyszerű gyakorlati példa a kreatív gondolkodásra:

Adolphus Busch német bevándorlóként érkezett az Egyesült Államokba 1857-ben és apósával alapította meg az Anheuser-Busch Co.-t. 1876-ra sikerült bevezetnie a piacon a bajor típusú sört és minden jól ment egészen 1920-ig, az alkoholtilalomig, ami éppenséggel nem kedvezett a sörgyárnak… – ez volt az az időszak, amikor sok versenytársa bezárt, de ő kitartott: átállt jégkrém és üdítőital gyártásra. 1933-ban, amikor a kongresszus feloldotta a tilalmat, a tulajdonos fiai ünnepséget rendeztek és méltó ajándékkal akarták meglepni az apjukat: a német söröskocsik mintájára egy clydesdale hatosfogattal hajtottak be. Apjuk annyira meghatódott, hogy megkönnyezte a fogatot, így született a „sír (s)örömében” kifejezés.:) A harmincas években már mindenki teherautóval végezte a kiszállítást, a lovaskocsi időnkénti megjelenésének ötlete teljesen egyedi volt és más emberek érzéseire is hasonló erővel hatott. Később a clydesdalekből nyolcasfogat lett és a város minden nevezetes eseményén feltűntek, pl. a st. louisi focicsapatot is hagyományosan ez a fogat hozza be a stadionba. A sörgyár a kreatív marketingjét a 70-es évek óta tudatosan a lovakra építi – átütő sikerrel!

Ha össze kellene állítanom a kreatív gondolkodás receptjét, e példa alapján valahogy így tenném:
végy egy jó adag intuíciót, tégy hozzá hiteles tartalmat és fűszerezd meg őszinte érzelemmel. Ezután csak tarts ki az ötleted mellett!

Ma a clydesdalek az év 10 hónapján keresztül folyamatosan járják az államokat és milliók látogatnak el a rendezvényekre, hogy találkozhassanak velük. Annyira nemzeti szimbólumokká váltak, hogy akadt olyan elnök, akinek a beiktatásán is feltűntek.

Így utólag érdekes lehet végiggondolni, hogy a hajdani ötlet mennyire elütött a korabeli szemléletmódtól!


Gondolatok hosszú száron – e havi idézet:

„Soha nem volt olyan felfedezésem, amelyre ésszerű következtetés útján jutottam volna.”
Albert Einstein

Nemrég kapcsolódott be a hírlevélbe és szeretne az előző számokba is belenézni?
A „Lovas coaching alapok” sorozat korábbi, rövidített részei a Pegazus Coaching blogon  olvashatók.

 


V
állalkozásához szárnyaló ötleteket kívánok!

Kovács Judit Erzsébet, ACC
Pegazus Coaching
Megoldások a Lovaktól, Emberek vezetéséhez
http://pegazuscoaching.huinfo@pegazuscoaching.hu;

LinkedIn;  Facebook;  Blog;